[Csaladtortenet 2] Érdekes bejegyzés

Gelányi Bence gelanyibence at gmail.com
2023. Nov. 7., K, 21:33:51 CET

Kedves Kutatótársak!

Ma egy meglehetősen érdekes bejegyzésre bukkantam a magyarhidasi ref. német
halotti anyakönyvben 1852-ből, így gondoltam, megosztom itt:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-RT9X-SZ?cat=336629

Egész jól kivehető a szöveg, de mivel nekem is párszor neki kellett futnom
egy-egy szónak, így leírom (a jobb olvashatóság kedvéért néhány helyen
változtatva a korabeli helyesíráson):

Jegyzés. Ha ezen katonai évben valaki a holtak közül kimaradt, az utókor ne
a papot, hanem Paul német mestert okozza, ki makacsságból a rendes
matriculát ki nem adta, törvényszék elibe állíttatván azon hazugsággal
vágta ki magát, hogy a Jegyzőkönyvet kisgyermekei összetépték, így ezen évi
holtak száma az életleírásokból lévén kiszedve, lehet, hogy hiányos.

Kutatóként elég szomorú olvasni ezeket a sorokat, hogy a tanító
gondatlansága miatt kimaradhattak nevek az anyakönyvből, de legalább nem a
papot, hanem Paul német (tanító)mestert - és gyermekeit - hibáztathatjuk
érte. :)

Szép estét!

Bence