[Csaladtortenet 2] Családnév

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2023. Nov. 13., H, 20:42:14 CET

Kedves mindenki!

A MACSE levelezőlistán megírta valaki a nevem származását. Szerinte egy
szláv keresztnév becézett alakjából formálódott ki a török hódoltság
alatt, amikor az emberek északra menekültek. Igen ám, de a sokezer levél
között úgy eltűnt, hogy nem találom. Ma a 2015 évi levelezést néztem át,
de nem vagyok benne biztos, hogy akkor írták. És főleg azt nem tudom,
hogy ki írta. Teszek egy próbát; hátha olvassa az illető ezt a listát.
Az őseim e név alatt kb. 1680-ig követhetők vissza Jászladányban.
Végtelenül örülnék, ha valaki emlékezne erre az említésre.
Üdvözlettel  János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Brachtl, Békési, Mojsisovics, Ungvári, Márki-Zay, Kása