[Csaladtortenet 2] Családnév

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2023. Nov. 13., H, 20:57:53 CET

Kedves János!
A levelek között nekem sincs már meg, de ezt talátlam a Radixon:
"Régi magyar családnevek szótára; 967. oldalon:
Szana. Első adata: 1439-ben Stephano Zana. A Szana becézőnév, a Szaniszló
egyházi személynév rövidülése és az -a becéző képző járult hozzá. A Zana a
Szana archaikus változata. (Régen z-vel írták az sz betűt)."
Forrás: https://www.radixforum.com/vezeteknevek/zana/

Nagy Iván szerint is Szana volt eredetileg:
https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Nagyivan-nagy-ivan-magyarorszag-csaladai-1/tizedik-kotet-9475/szana-csalad-A574/?list=eyJmaWx0ZXJzIjogeyJNVSI6IFsiTkZPX0tPTllfTmFneWl2YW5fMSJdfSwgInF1ZXJ5IjogImFudGFsICJ9#Nagyivan%5EDestination-925

Sana is:
https://jaszlajosmizse.hu/a-jaszsagbol-lajosmizsere-letelepedo-csaladok-nevsora/

Üdv,
Anna