[Csaladtortenet 2] Franzenheim katolikus anyakönyvei (Trier)

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2023. Nov. 22., Sze, 15:01:15 CET

Telek Noémi írta:
> (kissé nevetségesnek tartom...adatvédelmi okokat felhozni egy
> 1700 évek beli anyakönyvhöz???

A FamilySearch az adathalmaz mérete miatt és a munkaerő hiánya miatt
az adatvédelmet "teljes film" szinten tartja be, tehát ha a
filmezéskor a tekercs végét 20-ik századi keresztelésekkel töltötték
ki, akkor hiába, hogy az elején levő 18-ik századiakat nevetséges
korlátozni.
Másik szempont, hogy az adatvédelem nem az egyedüli korlátozási ok. Ha
ugyanazok az anyakönyvek az Archion fizetőfala mögött is fent vannak,
akkor az FS-el kötött szerződés erősen korlátozni fogja az FS-en
keresztüli ingyenes elérhetőséget.

> Apa ági őseimet keresném és annyi az infó hogy van egy nevem Mathias Weber
> (apja Christian Weber) és az, hogy Mathias kb 1738-ban született
> Franzenheimben (azt már kiderítettem hogy ebben az időszakban Trier-ben
> keresztelték a gyerekeket.)

Ez még sajnos nem elég: Trierben több, mint egy tucat katolikus
templom volt/van
(https://www.familysearch.org/search/catalog/results?count=20&placeId=46395&query=%2Bplace%3A%22Germany%2C%20Preu%C3%9Fen%2C%20Rheinland%2C%20Trier%2C%20Trier%22&subjectsOpen=495679-50)
-- de sajnos nincs ötletem, hogy a kérdésre hogyan lehetne válaszolni.

Juli
/\ /\