[Csaladtortenet 2] Károlyi János

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Okt. 1., V, 23:12:49 CEST

Kedves Kutatótársak!

Keresem Károlyi János keresztelését és/vagy házasságát Ádám Máriával. Amit
tudni vélek róla: kovács volt Ábrahámfalván (Abrahamovce), fiatalabb
gyermekei keresztelésénél azt írták hozzá, hogy Kis-Idáról származik,
felesége pedig a sziléziai Altlangwasserből. Kis-Idát Nagy-Idán (Veµká Ida)
anyakönyvezték, viszont nem találtam a keresett Jánost. Van azonban négy
Károlyi-leány, akiknek szülei Károlyi János és Csernyák vagy Csornyák
Julianna. Az ő első gyermekük Ede, akit még Kassán kereszteltek. János nevű
gyermeküknek nyoma sincs. Nagyjából 90%-ig biztos vagyok benne, hogy ők a
szülők. De akkor hol bújhatott meg János keresztelési bejegyzése? És vajon
hol házasodott Ádám Máriával? Kassán és Nagy-Idán kerestem, de nem találtam.

Bejegyzésre mutató direkt linket nem tudok adni, mert védett filmen van a
gyermekek keresztelése, de itt van például Hermina bejegyzése képként
feltöltve: https://www.familysearch.org/photos/artifacts/182685485

Bármilyen ötletet hálásan köszönöm előre is!

Üdv:
Peti

--
*Janzsó-Berend Péter Zoltán*