[Csaladtortenet 2] 2023 - Dunántúli nemes családok

George Gaál gb12335 at gmail.com
2023. Okt. 9., H, 10:15:14 CEST

Jó napot tisztelt kollégák!

Köszönöm a beszélgetést. Nagyon nagyra értékelem az egész könyvsorozatot és
a szerzők erőfeszítéseit. Több érdekes dolgot találtam számomra. Sajnos van
néhány probléma. Először is, nincs globális index az összes könyvhöz.
Továbbá azt tapasztaltam, hogy egyes könyvek nincsenek jól indexelve - mint
például a "Liptó vármegye nemes családjai" és a könyv második része "Szluha
Márton: Felvidéki nemes családok II. Sáros Turóc" című könyvének második
része. Nem akartam a szerzőket hibáztatni, mert el tudom képzelni, hogy
mennyi munkát végeztek, de a sorozattal szemben nagyon nagyok voltak az
elvárások, és nagyon szerettem volna egy könnyen használható teljes
tartalomjegyzéket. Másodszor, a könyvek egy része többször is leírja
ugyanazokat a családokat. Ez csak papírpazarlás, ha valaki az egész
gyűjteményt szeretné beszerezni. De más szempontból - sok családot több
vármegyében is bemutattak, így elég tisztességes, ha több kötetben kapjuk
meg a róluk szóló információkat. Ismétlem - elvártam, hogy minden új kiadás
hozzátegyen valamit az ismeretekhez. Fogalmam sincs, hogy ez igaz állítás
vagy téves.

Nagyon várom a Máramaros, Ugocsa, Szatmár, Bereg és más vármegyei
családokat leíró könyvet, amelyek nem részei a mai Magyarországnak. Nagyon
hiányoznak a dokumentumok és a hozzájuk való hozzáférés. Ha megjelenik a
piacon egy ilyen könyv a legfrissebb adatokkal, mindenképpen megveszem a
személyes gyűjteményembe.

--
Üdv.,
   György