[Csaladtortenet 2] 2023 - Dunántúli nemes családok

szael szaeltan at gmail.com
2023. Okt. 9., H, 11:14:18 CEST

Kedve George!

Szamár megyéből feldolgoztam és publikáltam Csenger (300 oldal),
Komlódtótfalu és Nagygéc (170 oldal), Nagyecsed (400 oldal) és Rápolt (64
oldal) településeket.
Továbbá dolgozom Szamossályi, Porcsalma, Tyukod, Csengerújfalu, Ura,
Szamosangyalos, Szamosbecs, Szamostatárfalva és Vetés teljes feldolgozásán.
Nem csak a nemes családokat, nem látom értelmét a nem nemeseket kihagyni.
Mint az oldalszámokból is látszik, egy Szluhához hasonló pl. Szatmár vm.
nemes családjai kötetnek nincs realitása,
hiszen egyetlen településen él annyi (nemes) család, amennyi családfával
együtt kitesz 400 oldalt !
Ilyen téren nincs értelme egy Szatmár vármegye összes nemes családját
tartalmazó "kötetnek", mert az több tízezer, vagy akár százezer oldalas
lenne.
Szerintem megyei szinten családokat bemutatni egy elavult és teljességre
nem törekvő formátum.
(Ugyanúgy elavult gondolat szerintem, ha csak főnemes családokat mutatunk
be nemes címszó alatt, mintha csak ők lennének nemesek.
Igaz az ő esetükben a külön kötet megalapozott, hiszen az ő
kapcsolatrendszerük településeken, megyéken átívelő.)
Településenként viszont van értelme feldolgozni a családokat - mindet, nem
csak a nemeseket.
üdv: Előd