[Csaladtortenet 2] Mai Szlovákiához tartozó anyakönyvek

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2023. Sze. 3., V, 16:13:17 CEST

<ehallosy at gmail.com> ezt írta:
> Ezelőtt kb 6 évvel kutattam Léva evangélikus anyakönyveit, az 1700-as évek
> közepétől, akkoriban még hozzáférhető volt a film, de mostanra eltűnt.

A Bars megyei Léva evangélikus anyakönyvei 1845-től az 1890-es évekig
vannak az FS-en:
https://www.familysearch.org/search/catalog/1105768

Vagy azt mondod, hogy azelőtt korábbról is voltak? Ennek semmi nyomát
nem találom sem a katalógusban, sem a "mérföldköves" gyűjteményben
(https://www.familysearch.org/search/image/index?owc=waypoints). Ha
megvan róluk a filmszám, akkor talán aszerint is kéne keresni, illetve
a filmszám-alapú internet-címben kipróbálni
(https://www.familysearch.org/search/film/NNN, ahol az NNN a digitális
filmszám, nullákkal kilenc számjegyre párnázva, ha kell).

> Nem
> hinném, hogy azért, mert a filmen lettek volna olyan felvételek is, melyek
> korlátozás alá esnek manapság, de ki tudja.

Mint írtam korábban, az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) miatt
megszigorították a hozzáférést az olyan filmekhez, amiken van
százévesnél újabb bejegyzés. A többrészes filmeken ez gyakran más
település vagy felekezet anyakönyvében van, nem a kutatott részben,
tehát első ránézésre gyakran érthetetlen: ott van a katalógusban, hogy
"Sobášení 1874-1884", miért nem nézhető? Hát azért, mert a film másik
részéről az van a katalógusban, hogy "Narodení 1890-1933".

A szlovákiai indexek javíthatósága újság számomra. Köszönöm a híradást!

Juli
/\ /\