[Csaladtortenet 2] Molter Károly

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Sze. 20., Sze, 14:11:34 CEST

Kedves Hozzászólók!

Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget! Valóban úgy tűnik, hogy Károly és
Antal nem voltak testvérek, ha van is rokonság, az ennél távolabbi.

Ha valakit érdekelnek a részletek, közben kicsit faggattam a volt
osztálytársamat, honnan származik az információ, hogy az említett személyek
testvérek lettek volna. (A volt osztálytársam engedélyével osztom meg a
történetet.)

A kutatásnak különös aktualitást ad, hogy pont ma van a volt osztálytársam
dédapjának és ükapjának (Molter Antalnak) halálának évfordulója, az apa
napra pontosan 11 évvel élte túl a fiát, ezért a volt osztálytársam
nagypapája azzal kezdte a telefonban hogy megy hamarosan a temetőbe.

"Na, szóval az van, hogy a Nagypapám eléggé meglepődött, és azt mondta, ő
onnan gondolta, hogy Károly a nagypapája, Molter Antal testvére, hogy
egyszer gyerekkorában írt neki levelet, mármint Antal a Károlynak, és
nagyapám csodálattal nézte, hogy ónémet vagy gót vagy nemtommilyen betűkkel
írt. És amikor kérdezte tőle, hogy ki az a Károly, azt mondta hogy az
"öcsém", persze egrészt ez jelenthet unokaöccsöt is vagy bármi más fokú
rokonságot, másrészt lehet, hogy rosszul emlékszik, mert ez egy gyerekkori
emlék.

"Aztán végig miközben telefonáltam vele a héven, anyukám is hívott, amikor
letettem, kiderült hogy egy kocsiban ültünk. Az utolsó két megállóra egymás
mellé ültünk és gyorsan vázoltam a helyzetet, mire megszólalt egy csávó
mellettünk, hogy ne haragudjunk, de ő ismeri a Károly leszármazottait, és
felsorolt 3 valid nevet akikről Nagypapám is tud, és Budapesten élnek. :D
Sajnos egyébként Nagypapám velük felvette korábban a kapcsolatot és eléggé
elzárkózóak voltak. De ez már boszorkányosan sok egybeesés egy napra. :D"

Még egyszer nagyon köszönöm mindenkinek!

Üdv:
Peti

A.M. <schlosslovo at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. szept. 20., Sze
12:50):