[Csaladtortenet 2] erzsébetvárosi Lukács család

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2023. Sze. 22., P, 12:59:01 CEST

Sziasztok! Itt a listán leveleztem egy Lukács-kutatóval, de van annak már
tíz éve legalább, nem tudom a nevét sem. Ha van még, kérem jelentkezzen,
vagy ha ismeri valaki, írjon.
Most értem ismét a családfámon egy oldalággal szereplő Lukács családhoz. Ez
egy örmény eredetű erdélyi család, kiemelkedő képviselőjük Lukács Béla
politikus (1847-1901), aki egy időben kereskedelmi miniszter is volt.
(Lásd: wikipédia szócikk.) Zalatnán született és ugyanabban az időben, mint
az én emberem, Lukács Gusztáv, aki gyermekei születésekor beírt életkora
alapján 1859 körül született, és később Skultéty Anna lett a felesége, az ő
felmenőinél vagyok én érintett.) Na és itt -mármint a gyermekek
születésénél - jön a képbe Béla, a miniszter, aki mindhárom gyermekének a
keresztapja volt!  (A keresztelések 1892 és 1896 között Püspökladányban
történtek, ahol Gusztáv állomásfőnök volt.) Azt szeretném kideríteni, hogy
ők milyen rokoni kapcsolatban álltak egymással. Bár térben (Zalatna) és
időben beleférne, hogy testvérek voltak, ezt azonban kizárnám, mert Béla
szüleit és testvéreit (5) 1848-ban lemészárolták a románok, őt tudta csak
kimenekíteni a dajkája. Talán első unokatestvérek lehettek. Mivel Béla
szülei ismertek, egyszerű lenne a képlet, ha hozzájutnék Gusztáv pontos
születésű adataihoz is. Esetleg abban segíthettek, hogy hogyan is vannak
ezek a romániai anyakönyvek? Erdélyben nekem eddig nem volt dolgom, annyit
tudok, hogy az Erdélyi Genealógiai Társaságtól lehet beszerezni őket,
pénzért.(Sajnos Kocs Jánosnak már nem tudok írni, Isten nyogosztalja...)
Szóval mi a teendő, ha nem jelentkezne fent írt kutatói kapcsolatom?
Németh József