[Csaladtortenet 2] Új-Barcelona, Valdecz

Ágnes László 2010lagi at gmail.com
2024. Ápr. 12., P, 12:25:44 CEST

Kedves Ferenc!

Köszönöm a hozzászólást.
Az ibériai szefárd zsidók jellemzően a kétszáz évvel korábbi inkvizíció
során menekültek, a balkáni régiókba is.
A Wikipédiában írtak alapján sok szempontból heterogén összetételű menekült
csoport volt az Új Barcelonába telepített.
Ez a település valójában nem volt hosszú életű több okból, a pestis is
közrejátszott az elnéptelenedésben.
Maga az a tény lepett meg, hogy Magyarországra is menekültek
Spanyolországból az örökösödési háború után.
Bár teljesen logikus, hiszen a Habsburg uralkodó hívei voltak, nem
Bourbon pártiak.

Üdv: Ági

Szeitz Ferenc <szeitz.ferenc at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024. ápr. 12.,
P, 8:01):