[Csaladtortenet 2] 1869-es összeírás szlovák szavak

Dániel Daróczi danidaroczi1 at gmail.com
2024. Feb. 6., K, 14:35:09 CET

Kedves Tagok

az alábbi 1869-es összeírásban néhány szlovák szó vagy kifejezés
értelmezésében és/vagy kiolvasásában kérném a segítséget :) illetve
letudná írni az ott szereplő szót vagy kifejezést? Segítség lenne a
későbbiekben is.

1) a férj hivatása és foglalkozása? vmilyen pásztor?
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-899V-F3KB?i=351&cc=1986782&cat=983449

2) Ján Kascsák alatt kravec? ill. a foglalkozása talán tehénpásztor
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-899V-F38C?i=354&cc=1986782&cat=983449

3) Simeon foglalkozási viszony ill. a 2/3 Ondrejnél a jegyzetben
Iglóban cipész vagy cipészsegéd? ucen vagy usin?
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-899V-F3XZ?i=359&cc=1986782&cat=983449

4) Frano Tamaskovics neve alatt? pastorek predrec sepkara? talán vmi
keresztapa...
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QSQ-G99V-FQCX?i=371&cc=1986782&cat=983449

5) a 7. Maria özv. Spirko szül. Hamrak neve alatt egyáltalán nem tudom kiolvasni
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-899V-F381?i=389&cc=1986782&cat=983449

6) Ján Pramuka és Michal Pramuka jegyzeténél Ján talán vándorasztalos
Miskolcon? és MIchal is Miskolcon van de mit csinál ott?
Maria Pramuka szolgál a faluban?
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QSQ-G99V-FQZW?i=391&cc=1986782&cat=983449

7)  jól értelmezem a 3. Pavel jegyzetében szabászatot tanul Iglóban?
Ill. 2/3 Jozef a honvédelemnél van?
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-L99V-F3J4?i=395&cc=1986782&cat=983449

illetve amit még gyakran láttam, hogy "urb. gazda" a családfő vagy az
özvegy neve alatt. Ez vmi városi gazda?

Minden segítséget előre is köszönök

Dani