[Csaladtortenet 2] Helyszíni kutatás a történelmi Magyarország területén

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2024. Feb. 15., Cs, 23:18:37 CET

T. Listalakók,

mint sokan tudjátok, vállalok *helyszíni kutatást *a történelmi
Magyarország területén lévő forrásőrző helyeken (ezek jellemzően
levéltárak), évtizedes tapasztalattal, illetve igény és a feltételek
megléte esetén az ezeréves határon túl is ezen országokban.

Tavaly meghirdettem egy igényfelmérést, amire sok megkeresés érkezett.
Sokaknak nem küldtem ajánlatot akkor - nem véletlenül. Néhány válaszból
feltételeztem, hogy ahol egyedüli igénylőként voltak az adott területről,
ott  nem vállalták volna be az esetenként akár százezer forintot is
meghaladó költségeket.

Most újra feldobom a kérdést, mivel vannak új listatagok is, illetve
régieknek is felmerülhettek időközben ilyen igényeik.
Akik tavaly megkerestek ÉS NEM kaptak ajánlatot vagy nem kutatttam nekik
(mert jellemzően nem kérték akkor a kutatást), elég ha annyit jeleznek,
hogy a tavalyi igényt fenntartják-e még vagy már tárgytalan.
Akik kaptak ajánlatot, de valamilyen okból mégsem kérték a munkát és
igényüket továbbra is fenntartják, várhatóan újat fognak kapni - ami
olcsóbb max. akkor lehet, ha valaki még igényel a területükről vagy az
"útvonal mentéről" kutatást és az belefér egyazon kutatóút kereteibe, mint
a másik igénylőé.

Akik 2024-ben már küldtek igényt, nem kell jelezniük ezt újra; ha még nem
kaptak ajánlatot, fognak hamarosan - de célszerűen a mostani emailre
beérkező igények után.

Mindenki mástól azt kérem, hogy a lehető legpontosabban írja meg az igényét
(kit, milyen adatokkal, vallással, eseménnyel, vagy milyen nem anyakönyvi
dokumentumokban történő kutatást szeretne, melyik régióból, városból stb.).

*Az "igénybejelentések határideje" február 25. éjfél.*

Kérem, hogy *mindenki privát EMAILben *írja meg az igényét, a a levlistákat
nem terhelve.
Előre szeretném jelezni, hogy
- néhány ezer (2, 3, 5, 8 stb.) költségekkel ne nagyon kalkuláljon senki,
tekintettel a fogyasztói árakra, mert ennyiért nem fogok tudni senkinek sem
kutatni.
- az ajánlatokat várhatóan csak március folyamán küldöm ki, időm
függvényében

Üdv,
Krisztián