[Csaladtortenet 2] apáca rokon

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2024. Feb. 17., Szo, 15:17:41 CET

Kedves Listatagok!

Hírt adok a kutatás eredményéről, hátha másnak is hasznos lesz. :)

Először is, a születési dátumot rosszul tudtam, ezért nem volt sikeres az
elhunyt lekérdezés. Egy kedves Kutatótárs Arcanumon talált is említést a
rokon halálával kapcsolatban, így az is kiderült, hogy Vácon hunyt el. (Ez
összhangban van a családi emlékezettel.)

Inzsöl Richárd atya, aki szintén a levelezőlista tagja, egy kiadványban
utána tudott nézni a rokon adatainak és megerősítette a születési és
halálozási dátumokat. Az ő javaslatára felkerestem Kornélia nővért
a Szeretet Leányai Páli Szent Vincéről Nevezett Irgalmas Nővérek Társulata
tartományfőnöknőjét. (Eredeti szándékom szerint személyesen mentem volna,
mert néhány utcányira található a közösség magyar központja, de telefonban
tájékoztattak, hogy a nővér elég elfoglalt, ezért inkább emailt írtam.)

Az alábbi választ kaptam:

... megtaláltam Rufina nővért az anyakönyvünkben, az alábbi adatok
szerepelnek róla:

ILLÉS BORBÁLA, SZÜLETETT 1893.04.09. BUDAPEST

SZÜLEI: ILLÉS ISTVÁN NYOMDÁSZ ÉS GRAU ALOJZIA

KERESZTELVE: 1893.04.17.

A SZERETET LEÁNYAI TÁRSULATÁBA LÉPETT 1924.05.03.

JELLEMZÉSE: „Közepes termetű, 4 polgárit és kereskedelmi tanfolyamot
végzett. Jól ír, olvas és számol. Jelleme határozatlan, érzékeny;
barátságos modorú, szolgálatkész. Értelmes, ítélőképessége helyes; munkás
és megbízható, de lassú. Jámbor. Gyenge szervezetű. Betegápolásra alkalmas.”

(Fontos tudni, hogy Társulatunk mindenekelőtt betegápolással foglalkozott,
ezért az erre való alkalmasság kiemelt kritériumnak számított…)

ELŐTTE A JELÖLT IDŐT CSÁKVÁRON TÖLTÖTTE

BEÖLTÖZÖTT: 1925.04.24.

FOGADALMAT TETT: 1929.05.03.

ELHUNYT 1976.03.07. VÁC SZOCIÁLIS OTTHON

Sajnos semmi több információt nem találtam róla! Sem azt, hogy a beöltözés
után hova helyezték, sem az állomáshelyeit, ahol a szétszóratásig 1950-ig
működött.

Janzsó Péter <janzsopz at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024. febr. 5., H
16:40):