[Csaladtortenet 2] [MACSE: 29033] Újévi történet Mártogatós Mártonról

Ilona Ari ariilona at gmail.com
2024. Jan. 1., H, 10:21:49 CET

Nagy köszönet a kedves történetért! Hogy nem kitaláció, magam is
bizonyítani tudom. Nálunk is évek/évtizedek óta van egy cserép tál tele
vízzel a garázstetőn. Oda járnak a kismadarak inni, fürödni. A
helyszín miatt nem zavarja őket semmi, senki. Esetleg csak a mi kíváncsi
tekintetünk, ha túl közel merészkedünk hozzájuk. Aztán beköltöztek
a környékünkre is a dolmányos varjak. Ők is beálltak a szomjazók és fürdeni
vágyók közé. Úgy tűnik, békésen megférnek egymással a kisebbek és a nagyobb
testűek. Legföljebb az énekes madaraknak kell kicsit türelmesebbnek
lenniük, hogy kivárják a sorukat. Az idén, bocsánat!: tavaly összel a
varjak itt is rájöttek az áztatás előnyeire. De nálunk nem csak a száraz
kenyeret teszik a fürdetőtálba, hanem a kertekből összeszedett diókat is,
sőt a kutya által széthagyott csont áztatásával is próbálkoztak. Esetenként
órákra, félnapokra benne hagyják a tálba.  A módszer hatékonyságáról nincs
információnk, amint azt sem lehet tudni, hogy a végén a jogos tulajdonos
viszi-e el a "megpuhult" eledelt. Mindenesetre a kutyánk is rájött, hogy
nincs biztonságban a széthagyott "tartalék" csont, egy idő óta a
maradékot elássa a kertbe. A következő lépés talán az lesz, hogy a varjak
megtanulják kiásni a jogosnak ítélt zsákmányt?
BUÉK Ari Ilona

Gelei Judit <gelei.judit at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. dec. 31., V,
16:15):