[Csaladtortenet 2] Számolósdi

Ágnes László 2010lagi at gmail.com
2024. Jan. 4., Cs, 14:26:13 CET

Kedves Lista!

Néha olvasom, hogy milyen terjedelmes családfát
sikerült felgöngyölíteni kinek-kinek.
Elgondolkodtam, mekkora nagyságrendről lehet szó.
Mondjuk 300 évig sok szerencsével visszakövethetőek az ősök.
Ez 10 generáció.
2 tizediken az 1024 ős, ami nyilván kevesebb a valóságban, mert
biztos hogy volt rokonházasság.
Visszafelé számolva, ha az 1.024 ősből indulok ki, minden generációban
csupán két leszármazottat véve - a kihalást kizárva -  a 10. generáció
akár 524.288 személy is lehet. Vagyis ennyi élő rokonom is élhet.?

Tudom ez így nem életszerű, és esetenként teljesen eltérőek az adatok,
ezért nem lehet általánosítani.
 Én magam a is családom történetére koncentrálok, a rokoni szálak csupán
információ források.
Csak kíváncsiságból kérdem: Találkoztatok
olyan információval, ami a számok tükrében vizsgálja a családfakutatást?

Üdv: Ági