[Csaladtortenet 2] Számolósdi

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2024. Jan. 4., Cs, 15:17:20 CET

Kedves Ági!

   - Jók a számításaid, a 300 évvel ezelőtti 1024 őstől (2-2 utóddal
   számolva) elméletileg jelenleg félmillió rokonod is lehet, bár a 3-4.
   generáción túli rokont szerintem már csak mi, családfakutatók nevezzük
   annak, a közvélekedés nem. Szerintem közöttünk is van arra példa, hogy
   valaki *minden ágán* eljutott időben visszafelé az anyakönyvezés
   kezdetéig, ami nagyjából egybevág azzal a 10. generációs 1024 őssel. (Pl.
   magam is ezen ügyködök, egy kör alakú, kifelé terjeszkedő családfa
   formájában.) Arra azonban még köreinkben sem hallottam példát, hogy valaki
   ugyanezt visszafelé is elkövette volna, vagyis az 1024 őstől (vagy amennyit
   megtalált) napjainkig levezetett volna *minden* leszármazottat.
   (Utóbbiaknál mi családfakutatók soha nem teszünk különbséget a fiú és lány
   utódok között.) Ehhez szerintem nemhogy évtizedek, de egy egész emberélet
   is kevés lenne, ha alapos munkát akarna végezni valaki. *De cáfoljon
   meg, aki megtette.*
   - Jobban elhinnéd a félmillió őst, ha lenne DNS-mintád valamelyik
   cégnél, és gyakorta kapnád az értesítéseket ismeretlen nevű emberekről,
   akik 4. vagy 5. unokatestvéri vérrokonságban állnak veled. De erről csak
   annyit, hogy én pl. küldtem be DNS-mintát az egyik cégnek, és abból a
   rengeteg emberből, akit írtak, (és mivel a legtöbb DNS amerikai, főleg
   onnan) egy csomó rokon, és akiket én el is hiszek, és egy esetben a sok
   közül sikerült is kimutatni a rokonságot az egyik dédapámon keresztül, bár
   nem volt könnyű menet, azonban az megkönnyítette a dolgot, hogy őt is
   érdekelte.
   - Summa summárum, a félmillió élő rokon 300 évre visszatekintve teljesen
   reális. Csakhogy ez aztán nem exponenciálisan nő, erről egyszer láttam egy
   grafikont, úgy az 1400-as évek táján beszűkül, és elsősorban nem a
   kolerajárványok és háborúk, hanem az egyre nagyobb számú ősvesztés miatt.

NJ

Ágnes László <2010lagi at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024. jan. 4., Cs,
14:26):