[Csaladtortenet 2] névváltoztatási tortúra

Farkas Cserményi chermeny at gmail.com
2024. Jan. 18., Cs, 10:35:11 CET

Ez az Y-kérdés nagyon beégett az átlagembernél. Még ma is sokan akkor
tartanak valakit nemesnek, ha Y-nal írja a nevét. Pedig ez egy badarság és
az ellenkezője sem igaz. Meg aztán ott a sok "csinált" név két ss+y-nal.
Régen mondták is rájuk, hogy két 's', y = kétes hírnév.
Egy adalék még Ferenc megjegyzéséhez: középiskolás koromban egy
nyelvtanversenyen arról szólt a felolvasott szöveg, hogy Jókai Mór Jókaynak
született és később változtatta i-vel végződőre családnevét. Ám idősebb
korában ismét y-nal használta. Csak érdekességként hoztam elő.

F.

Ferenc Nagybaczoni Molnár <nagybaczoni3 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024.
jan. 18., Cs, 10:19):