[Csaladtortenet 2] Keresztnév magyar megfelelője

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2024. Júl. 5., P, 12:53:47 CEST

Az általam keresett bejegyzések kilencven százalékát átírták magyar
változatra a familysearchön. Részben itt, részben a saját gépemen levő
adatbázisban keresni csak úgy lehet, ha minden Susana és Zsazsa
egyformán Zsuzsanna. Akkor könnyű megtalálni.

Én úgy jártam el, hogy a latinosított (hivatalos) változatot beírtam a
"vallási név" rovatba, a magyar változatot pedig a címsorba.

Mégegy: hatvan éve hallottam, hogy az ükapám Wolfgang Erős – nem Farkas.
És láss csodát; a MACSE jóvoltából kezemben van a házassági
anyakönyvének fotokópiája Selymesilosváról (1829). És tényleg német
változatban írták be!   Üdvözlettel  János