[Csaladtortenet 2] [MACSE: 29743] romániai anyakönyvek

Tibor Diamant tibor.diamant at gmail.com
2024. Júl. 11., Cs, 13:34:37 CEST

Kedves Tibor és Kutatótársak!

Én is kísérletező ember vagyok és Tibor módszeréhez hasonló technikával
sikerült polgári anyakönyveket megtalálni.
Ha szöveg keresésnél ( *Căutare text* ) a kereső mezőbe egy település román
nevét írjuk, akkor az összes az adott település nevét tartalmazó
dokumentumot találja meg. Ha a település neve mellé valamilyen anyakönyvi
esemény nevét (románul) írjuk, akkor az adott településen történt adott
típusú anyakönyvi bejegyzéseket tudjuk elérni. A keresést nehezíti, hogy
ugyanannak az anyakönyvi eseménynek különböző településeken más-más
szinonímáját használják. A csatolt táblázatban az eddig megtalált
szinonimákat írtam le.
Példa: *Borosjenő (Ineu)*, 1905.04.11-es születés keresése
A kereső mezőbe az alábbiakat kell írni:

*Ineu nasteri*

Eredményként 6 találatot kapunk, amelyek közül az alábbi a keresett
dokumentum:
Registru nașteri Ineu
<https://descopera.arhivelenationale.ro/cota/?cid=13729907>
*Cota UD:* AR-F-00010-01293-141                     niv.Dosar
1905 – 1906

Sok sikert a próbálkozáshoz.

Üdvözlettel: Diamant Tibor, Szeged
Nașteri Születés