[Csaladtortenet 2] 1594-es bejegyzés: kik lehettek?

Boglárka Keppinger keppingerb at gmail.com
2024. Júl. 18., Cs, 19:21:30 CEST

Kedves Kutatótársak!

Egy kedves barátnőm az egyetemünk egyik kutatócsoportjában dolgozik, és az
alábbi kéziratos bejegyzést találta egy imakönyvben. A bejegyző és az
ajándékozott személyéről kérdezi, hogy meg-lehet-e tudni, kik lehettek?
Én ilyen régi időkben még nem kutattam, de hátha van köztetek, akinek van
ötlete...
Nagyon köszönöm előre is!

Keppinger Boglárka

A bejegyzés:

Szalaszegi György, *Hetetszaka mindennapra megiratott imádságok*, Sicz,
Manlyus, 1593, 12r, [4] + 247 + [69] f.
RMNy 732, RMK I 272 – OSZK (RMK I 272),
evangélikus
a bejegyzés:

Az mai napon, tudniillik Boldog Asszony havának (január) 23-ik napján, ez
1594 esztendőben ajándékoztam evvel ez igen szép minden napra való  hasznos
imádságos könyvecskével az böcsületes, tudós, Istenfélő, és minden jó
erkölcsben  foglalatos tisztességbéli ifjút, Torlagi Hartman Kristófot,
mint énnékem bírott Uramat és Barátomat, ez mostani új elkezdetett
esztendőnek forgásában örökké való emlékezetemre.

És kívánok ezzel az hatalmas élő Istentűl és  mi egyedül egy
közbenjárónktól, az Jézus Krisztustúl minden testi és lölki jókat  ő
kegyelmének bőségesen megadatni,

Továbbá, adja ő szent fölsége is, hogy ő kegyelme ez könyvecskéből gyakorta
olvasván, kiváltképpen Isteni  igaz félelemben és az magyar nyelvnek
tanúságában szaporéthassa magát, Isten áldja, és éltesse ő kegyelmét az
igaz hitben nagy sok esztendeig.

Az kegyelmed jó akaró és minden tehetségivel szolgálni igyekező barátja

Ifjú Ádám manu propria