[Csaladtortenet 2] Jogászképzés Váradon

Zoltan Korsos zkorsos at gmail.com
2024. Jún. 21., P, 17:18:45 CEST

Kedves János!

Két könyv is foglalkozik a nagyváradi akadémiával:

Varga Júlia (2006): A Nagyváradi Jogakadémia (1780-1848) és a Püspöki
Szeminárium (1741-1848) hallgatósága. – ELTE Levéltár, Budapest, 327 pp

Ez a korábbi, de a másik talán időben jobb:

Bozóky Alajos (1889): A nagyváradi királyi akadémia százados múltja
1788-tól 1888-ig. – Magyar Kir. Egyetemi Nyomda, Budapest, 254 pp.
Ez utóbbiban van egy fejezet: „XIV. A nagyváradi kir. jogakademia
hallgatóinak névsora”

Talán segítenek ezek.

Üdv,
Zoltán

      ****   Dr. Zoltan KORSOS   ****
         associate professor (retired)
 University of Veterinary Medicine Budapest
  former general director (2013-2019) of the
Hungarian Natural History Museum, Budapest
  president of the Hungarian Biological Society

Dr. Zana János <jzana9941 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024. jún. 21., P,
16:06):