[Csaladtortenet 2] Jogászképzés Váradon

Ferenc Nagybaczoni Molnár nagybaczoni3 at gmail.com
2024. Jún. 22., Szo, 13:26:48 CEST

Kedves János,

Diplomát a jogakadémián is kaphatott, csak az igazságszolgáltatási
állásokhoz  szükséges "doktorátus" volt a két egyetemen szerezhető (ez a
követelmény 1870-es évektől került fokozatosan bevezetésre).
A jogakadémiáról kikerült hallgatók egyre inkább közigazgatási állásokra
szorultak. Pedig egyes jogakadémiai tanárok szerint a kisebb létszám miatt,
hatékonyabb volt ez a képzés.

Üdv: Nagybaczoni M. Ferenc

dr. Zana János <jzana9941 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024. jún. 22.,
Szo, 12:35):