[Csaladtortenet 2] Kivándorlás Caracasba

Istvan Babcsanyi babciani at gmail.com
2024. Jún. 23., V, 11:36:58 CEST

Ne keverjük a törvényes nagykorúságot azzal, hogy hány éves kortól
utazott/utazhatott valaki egyedül. Tizenéves gyerekek bejárták a világot,
elszegődtek hajósinasnak, stb. Más világ volt. Ha volt hajójegye és
láthatóan nem egy elveszett kisgyerek volt, ugyan ki tartotta volna vissza.
Legfeljebb nem hivatalosan vándorolt ki, csak hajókázott egyet. :)
De kisebb gyerekek is hajóra tehettek, kísérőlevéllel, hivatalos úton, a
személyzetre bízva, aztán a rokonok várták a túlparton a kikötőben.
De ez csak egy vélemény, meg kell nézni konkrét példákat, híres utazók,
világcsavargók életrajzát, bevándrorlási listán az életkorokat, stb.

Krisztián Skoumal <skoumi.gen at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024. jún. 23.,
V, 11:20):