[Csaladtortenet 2] A FamilySearch keresője mennyire megbízható?

Lengyel, Jánosné kompolthy47 at gmail.com
2024. Már. 1., P, 10:01:51 CET

Kedves Ferenc!
Nem a keresővel volt a baj, hanem a névvel. Rosenbauer néven
regisztrálták az anyakönyvben, feltehetően később lett Rózsa.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1RJV-W?view=index&personArk=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AX2C3-6RS&action=view
<https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1RJV-W?view=index&personArk=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AX2C3-6RS&action=view>
A rátalálás módja: az 1850-es házassági bejegyzésből az derült ki, hogy
kápolnai származású, és ezt a halotti bejegyzés is megerősítette. Az is
kiderült, hogy özvegyként házasodott 1850-ben. Az indexelt adatokból és
egy családfából kiderült, hogy az első felesége Tóbiás Mária volt,
akivel Kápolnán házasodtak össze 1843.09.21.-én, két gyermekük
született: Rózsa Péter (1846-1933) és Rózsa Kata (1849-1849). Ebből  és
a második házasságkötésből kiderült, hogy mikorra tehető az első feleség
halála.  A házassági bejegyzésből az is kiderült, hogy az édesanyjának
elég ritka családneve volt (vagy igen jól sikerült elferdíteni): Nilgesz
? Niglisz?  és mellé: Agátha vagy Ágota. A különböző anyakönyvi
bejegyzésekből számított születési éve is igen változatos volt:
1822-1827 közötti. A keresés ezután már "gyerekjáték" volt:
Csak a keresztnév beírva: Péter (pontosítás nélkül), a születési hely
pontosítással: Kápolna, Heves, Mgyarország és az évek (biztos ami biztos
alapon): 1815-1825. Lett 30 találat, amiből - főleg a szokatlan nevű
anya révén - sikerült rátalálni Rózsa Péterre.

Üdvözlettel, Lengyel Gabi