[Csaladtortenet 2] A királyi könyvek

George Gaál gb12335 at gmail.com
2024. Már. 22., P, 12:54:18 CET

Jó napot kollégáink,

Szeretném megérteni, hogy hogyan lehetséges a következő dokumentum lekérése:

Mihály György, Héder István, Varga Márton és György viski polgárok n. l. c.
i. Laxenburg 1699 máj. 14. II. 90

/Illéssy János - Pettkó Béla (szerk.): A királyi könyvek. Jegyzéke a bennük
foglalt nemesség czim, czimer, előnév és honosság adományozásoknak
1527-1867 (Budapest, 1895)II. Erdélyországi királyi könyvek/

Egy másik hivatkozást itt találhatnánk:

György. - Czímeres nemeslevelet 1699. máj. 14. Gy.Mihály és társai kaptak
(LR. erd. 11/90.)

/Kempelen Béla: kötet, Fa-Házy (1912)/.

Sokféle megközelítéssel próbálkoztam. Úgy tudom, hogy a Libri Regii
digitalizálva van és elérhető a következő linken:
https://archives.hungaricana.hu/en/libriregii/ vagy
https://adatbazisokonline.mnl.gov.hu/adatbazis/a-57_-k-19-libri-regii-%C2%B7-kiralyi-konyvek-1527%E2%80%941918.

És van egy Erdélyi adatbázis is itt:
https://adatbazisokonline.mnl.gov.hu/adatbazis/az-erdelyi-fejedelmek-oklevelei-1560-1689
.
De sajnos csak 1689-ig terjedő éveket fed le.

És Áldásy Antal híres művével sem jártam sikerrel:
A Magyar Nemzeti Múzeum könyvtárának címjegyzéke II. Címereslevelek
1200-1909

Tehát az egyetlen lehetőség az MNL személyes felkeresése. Elmagyaráznád
légyszi jól gondolom? Mi az eljárás menete? Csinált már valaki hasonlót?

--
Üdv.,
  Georg