[Csaladtortenet 2] erdélyi állami anyakönyvek

ehallosy at gmail.com ehallosy at gmail.com
2024. Május. 5., V, 20:47:05 CEST

Kedves Kutatótársak,
nagyon jó lenne, ha valaki le tudná írni, hogy hogyan lehet elérni az
anyakönyveket, lépésről-lépésre, mert szerintem nagyon nehéz a tájékozódás.
Főleg azért, mert nem egységes az adatbázis kiépítése, egyik helységben
anyakönyvet, másikban Inventárt - ahogy Pócsi Zsolt is írta- és ki tudja
még, milyen címszavakat kell keresni. Már a helységek nevének beírásával is
azonnal probléma adódik, ha nem a pontos román nevet keressük, rögtön azt a
válasz, hogy ilyen nincs. Ha valaki rátalál az általa keresett helyre és az
anyakönyvekre (amik jellemzően egy pdf alá vannak rejtve) legyen nagyon
türelmes, mert sokáig tart, amíg letöltődik a pdf. Említette valaki, hogy a
pdf megnyitásánál alul 100-at kell kiválasztani, ez is nagyon fontos, nem
tudom, miért ! Egyébként az is tud keresgélni, aki nem tud románul, mert be
lehet állítani a böngészőben hogy a megjelenő román szöveget
átfordítsa magyarra. (google - vagy egyéb-  fordító bővítményt kell
használni a fiam szerint - én nem vagyok ebben otthon, de így látom kb. a
magyar fordítást.)
Úgyhogy nagyon kérem, aki érti ezt az egész szisztémát, legyen
segítségünkre !!
Előre is hálás köszönet,
üdv. Erzsébet