[Csaladtortenet 2] Kérés A Karátsonyi családról

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2024. Május. 6., H, 08:36:00 CEST

Kedves Gabriella!
A gyászjelentése szerint Karátsonyi Kristóf élete 67. évében halt meg,
tehát 1818/19-ben születhetett - már amennyiben pontos a gyászjelentés:
https://dspace.oszk.hu/handle/20.500.12346/162734#
Csak a fia, Karátsonyi Károly és felesége gyászolja. Károly halottija
szerint az anya Niedermoser volt, és mivel ez a névforma az általános,
feltételezem, hogy a sírfeliraton téves a Niedermooser:
https://billiongraves.com/images?t=med10138318&col=1&cat=216535&rec=17033020

Karácsonyi Kristóf feltételezett szüleire a FS adott néhány találatot, bár
az apa neve Adeodatus formában van. Ez alapján Temesváron született öt
gyerekük 1805-1811 között:
https://www.familysearch.org/tree/person/details/GR4K-JMC
Ez jól dokumentálva van a forrásokban.
Viszont az apa neve Bogdán formában is megvan, valakik már sokat dolgoztak
a fel- é lemenő ágakon, de sajnos alig van forrás csatolva:
https://www.familysearch.org/tree/person/details/LKPW-Q6P
Ezért nem vontam össze Adeodatus-t és Bogdánt, bár eléggé valószínű, hogy
tényleg azonos személyek, ugyanis László és Antal is szerepel mindkét ágon.
Sajnos azonban Kristóf csak második névként szerepel két fiúnál, akik
különben is jóval idősebbek Kristófnál.

Üdv,
Anna

Radák Gabriella <gabi at radak.org> ezt írta (időpont: 2024. máj. 5., V,