[Csaladtortenet 2] leiratkozás

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2024. Május. 6., H, 12:56:43 CEST

Sziasztok!

Egyetértek azzal, hogy a nevet nyilvánosságra kellene hozni, ez
tulajdonképpen közérdek.

Arra kíváncsi lennék, hogy a mormonokkal és a FamilySearch oldallal is
hadakozik-e az illető, ahol rengeteg bejegyzés érhető el online, vagy az
egyházmegyei levéltárak e-kutatási szolgáltatásával is gondja van esetleg?
(Utóbbi annyiból nem jó példa, hogy fizetős, ellentétben a
FamilySearch-csel vagy ezzel az új erdélyi lehetőséggel.) Sőt egyéb
lehetőségek eddig is léteztek az erdélyi kutatás megkönnyítésére, például
az Erdélyi Genealógiai Társaság, vagy az Ancestry (utóbbi ingyenesen is
használható 2 hét próba alatt, vagy ha él még az akciójuk, 1 év hozzáférés
váltható meg egy családfa feltöltésével).

Gondolom, majd az illető ügyvédje is felvilágosítja róla, de az üzletrontás
kicsit másról szól, ráadásul az eredeti emailben semmi arra vonatkozó
felhívás nincs, hogy az aktuális megbízásokat vonják vissza az érintettek,
illetve Zsoltnak nem is fűződik (üzleti) érdeke ahhoz, hogy ismertette a
lehetőséget. Továbbá, ez egy ingyenes, új szolgáltatás, velem más forrásból
is szembe jött a hír. Továbbmegyek; a lehetőség eltitkolása az ügyfelek
elől szerintem etikátlanabb.

Azt is gondolom, hogy ha ügyvéd szóba kerül, akkor készült megbízási
szerződés is, ami rendelkezik a felmondási feltételekről. Ha a megbízó
aszerint jár el, akkor semmi jogi kivetnivaló nem lehet a megbízott
részéről. Hiszen azért készült a szerződés, hogy mindkét félnek tiszták
legyenek a feltételek, és csodálkoznék azon, ha a megbízónak felmondás
esetén indokolási kötelezettsége lenne (és ebbe belement, amikor aláírta),
tehát az pusztán "jófejség", ha adott indokot is. A vállalkozónak pedig
támadás helyett azon kellene elgondolkoznia, hogy versenyhelyzetben hogyan
tudja vonzóbbá tenni a szolgáltatását. (Ami sokesetben kimerülhet abban,
hogy hiába elérhetőek az anyakönyvek, a rengeteg munkaórát a megbízó nem
biztos, hogy bele akarja ölni.)