[Csaladtortenet 2] bemutatkozás

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2011. Aug. 13., Szo, 01:01:17 CEST

Kedves KZsuzsi,
Munkám dandárja miatt csak nem-reprezentatív mintavétel erejéig tudom
nézni a beérkező levelek miriádját.
Kohn tanúskodik a bíróság előtt, felveszik az adatait: "Neve?" "Kohn
Izidor." "Lakcíme?" "Rumbach Sebestyén utca 8." "Foglalkozása?"
"Libatollkereskedő." "Vallása?" Kohn felfortyan: "Kohn Izidor
libatollkereskedő vagyok a Rumbach utcából. Mégis, milyen vallású
lehetnék? Siita mohamedán?"
Tényleg boccs, ez jutott eszembe az evangélikus Molitoriszról - mert
ilyen névvel az ember nem lehet más, ott volt divat a reformáció korában
ilyen historizáló görög-latin neveket felvenni (az általunk Kálvinként
ismert férfiú is így lett a később a sovinizmusról ismert Chauvin-ből
Calvin).
Boccs még egyszer, üdv,
Viktor