[Csaladtortenet 2] Bemutatkozás

Janos j_kocs at yahoo.com
2011. Aug. 13., Szo, 07:36:35 CEST

Kocs János - papírjaim szerint okleveles villamossági mérnök vagyok, mindannak ellenére, hogy diákéveim alatt mindig is pilóta szerettem volna lenni... Sepsiszentgyörgyön élek családommal, a helyi kábelteleviziónál dolgozok, mint műszaki ügyeletes. A feleségem biológus, a sepsiszentgyörgyi Székely Nemzeti Múzeum természetrajz részlegén dolgozik - az ormányos alkatú rovarok a kutatási területe. A lányunk házasságából van két lány kisunokánk, a fiunk Bukarestben az OTP-nél dolgozik.
Édesanyám az argentinai Rosario-ban, anyai nagyanyám az Egyesült Államokbeli New Castle-ban születtek és csak ők ketten tértek vissza Erdélybe, az udvarhelyszéki Székelymuzsnába. Mindig is érdekelt, hogy mi történt nagyanyám testvéreinek családjaival - innen a keresgélés-kutatás iránti indítatás. Az internet nálam is mindent felgyorsított... A sajátjaimról ugyan keveset tudtam meg, de annál több erdélyi gyökerek iránt érdeklődővel találkoztam és igazából nekik próbálva segíteni lettem "zárt osztályos" családkutató.
17 évig dolgoztam mint gyártásfolyamat-tervező az itteni villanymotorgyárban, ez rányomta bélyegét a családkutásra is... "Jó munkához idő kell", tartja a közmondás, no meg "neki is kell türkőzni" alapon a szakirodalom és az egyéb fellelhető adatforrások (egyházi anyakönyvek és családkönyvek, gyyászjelentések) összegyűjtésével, digitális másolásával kezdtem és ma ott tartok / tartunk, hogy  az "Erdély összes" a kitűzött cél...
Az évek során össze-, aztán szétfolyt a hobbi és a vállalkozásszerű
munka, három éve zároltam a lányom munkahely-gondjainak megoldására
életre keltett családkutató iroda tevékenységét. "Átmentünk civilbe", az
 Erdélyi Genealógiai Társasághoz vittünk minden gondot és bajt is.
Kutatás-ellenszolgáltatásként ajándékba kapott Family Tree Makert használok adatrögzítésre és 170 ezer bevezetett személy fölött tartok. A hozzáértőbbek megnyugtattak, hogy 2 millióig biztosan bírja a program, úgyhogy van még munka bőven...
Nagyon kellemes hétvéget kívánok mindenkinek!
János - Sepsiszentgyörgyről