AW: [Csaladtortenet 2] antikolt tót nevek - avagy a családi hagyomány néha csal...

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2011. Aug. 13., Szo, 23:29:36 CEST

Kedves Viktor és Előd!

A német hatást tartom valószínűnek. Ott van pl a német zeneszerző Pretorius. (eredeti neve:Michael Schultze, http://hu.wikipedia.org/wiki/Michael_Praetorius )

De a családomban is van erre példa a 16. sz.-ból: Irók voltak, Wittenbergában is jártak az egyetemre és magukat Rákocius-nak nevezték a munkájukban. (A Túróc-megyei Nagyrákó  neve akkoriban még Rakouch=Rákóc volt!!)

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -