[Csaladtortenet 2] Hunyadytól / felvidéki helységnevek

Hunyady László hunyady.laszlo at chello.hu
2011. Dec. 3., Szo, 15:00:47 CET

Kedves Bea,

Természetesen mindenki örül, hogy a Mormonok és más levéltárak is feltették és felteszik

a világ számos országának az anyakönyveit az internetre. A gond ott van a felvidéki anyakönyvek esetében,

hogy a XVI. századtól egészen 1920-ig a helységeket a történelmi Magyarország területén főként magyarul,

néha németül (pl. felvidéki bányavárosok esetében), esetenként latinul adták meg. Számtalan emigrációban élő

családfakutató (szlovákok is!) az eredeti, családban megőrzött, anyakönyvi kivonatokban magyar helységneveket látnak és

azt nem értve fordulnak segítségért a levelezőlistákhoz.

Engem legutóbb Kassa, Kaschau, Kosice témában kerestek meg az USA-ból.

Mi a Magyar Családtörténet-kutató Egyesület ezért fordultunk Salt Lake Citybe, és kértük, hogy tegyék vissza a kutatok

életének megkönnyítése érdekében  honlapjukra a felvidéki helységek magyar, de ha lehetőségük van rá akár

a német helység elnevezéseket is.

Szerintem ezt nem kellene összekeverned "ha fáj ha nem" gondolattal. Az hogy kinek fáj kinek nem, az főként

az illető nemzeti identitásából fakad, és mindenkinek a saját belső érzése.

A Római Birodalomra való hivatkozásod tetszett. Ha Rómából valaki Pannóniában fogja őseit keresni javasolni fogom a Mormonoknak

Székesfehérvár mellett Alba Regia-t is szerepeltetni a web lapjukon.

üdv.

Hunyady Laci