[Csaladtortenet 2] Hiányzó anyakönyvek kutathatósága - állagveszélyeztetés

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2011. Dec. 15., Cs, 20:49:09 CET

Szerintem ha a másodpéldány kutatható, akkor az első (vagyis annak szó
szerinti mása is) kutótatható lenne, hisz ép ember nincs, aki másra
gondolna.
Az, hogy a kutatás nem engedélyezett az eredeti példányban, állagmegóvás
céljából eredhet csak (naívan remélem én....).

És pont ez az állagmegóvás van veszélyben, ha az anyakönyvnek nincs
másodpéldánya (+ ráadásul mikrofilmezve sincs még).
Tehát állagveszélyeztetés (vagy ilyesmi) címszóval szerintem fel lehet rá
hívni a figyelmet!

Ez a helyzet a csengeri ref. halotti anyakönyv 1821-39 időszakáról, amit a
mikrofilmezésből kifelejtettek és a másodpéldányokat csak 1828-tól kezdték
vezetni -előírás szerint - tehát  1821-27 közti adatok állaga
veszélyeztetett, mert egy van belőlük a paókia tetőterében egy
szekrényben....ha nem számítjuk a nálam lévő másolatot a kockás lapokon :) -
érdekes, hogy a parókián sem nem engedték fotózni az eredetit - bár az ott
épp jelen lévőknek fogalmuk sincs a fentebb írt aggodalmakról és sokszor meg
sem értik miről beszél az ember...

üdv: Előd