[Csaladtortenet 2] nem kutatható soha?

"Dr. Balás István" balpista at balpista.hu
2011. Nov. 9., Sze, 20:56:59 CET

Kedves József!

Az 1895-től indult állami anyakönyvekre vonatkozó mai jogszabály
"hivatalos" értelmezése szerint az anyakönyv titkosabb, mint egy
államtitok, mert csak az anyakönyvvezető tekinthet bele. Magánszemély
nem. Magánszemély legfeljebb egy "kivonatot" kérhet az anyakönyvből az
anyakönyvvezetőtől, ha igazolni tudja az érdekeltségét. Az anyakönyvi
kivonatért pedig általában fizetni kell.
A "hivatalos" jogszabályértelmezés szerint jelenleg ugyanez a
betekintési tilalom vonatkozik a közlevéltárakban őrzött
másodpéldányokra is...
Eddig a jogszabály, az én véleményem pedig közömbös,
BalásPista