[Csaladtortenet 2] férjezett asszony vezetéknév végződése (in)

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2012. Ápr. 4., Sze, 15:40:58 CEST

Kedves Pali,
Németeknél megfigyeltem, volt sok "Wildin" is, de nem pont azt
tapasztaltam, amit Te:
Én 1800 után nem nagyon találkoztam az -innel. Előtte a nőknek ritkán
volt vezetékneve, sem anyaként a keresztelési anyakönyvekben, sem
alanyként a halottiakban.
A házasságiakban volt, de ott persze a leánykori név szerepelt, és ott
láttam az -ineket.
Szóval az én tapasztalatom szerint nem a férjezés eredménye az -in,
hanem egyszerűen nőnem, mint a szláv nyelvekben az -ova (de ez nem azt
jelenti, hogy Moldova György nő...).
ÜdWV