[Csaladtortenet 2] [MACSE: 4797] Re: Kárpátaljai anyakönyvek fotózása - projekt / szponzoráció

"Dr. Balás István" balpista at balpista.hu
2012. Aug. 17., P, 21:32:55 CEST

Kedves Viktor!
A kárpátaljai utunk egyik tanulsága volt, hogy a nálunk korrupcióként
ismert fogalmat helyben nem így értelmezik.
Igaz volt ez a határátlépésre oda és vissza egyaránt, igaz volt a
buszunk állítólagos közlekedési  kihágásánál, s a munkácsi várba történő
belépési lehetőségnél, s egy presszó wc-jének használatánál egyaránt...
Mindenütt fizetni kellett, de elismervényt magától értetődően sehol nem
kaptunk.
Úgy tűnik, ott jelenleg egyelőre ez a fizetéskiegészítő célú úzus dívik,
elfogadott, eltűrt, mert valószínűleg a határőrtől kezdve a közlekedési
rendőrön át a munkácsi vár kapuőréig ezt nem is tekintik korrupuciónak...
Úgy tűnik, hogy ez jelenleg még egy ilyen ország.
[Utoljára 1988-ban a csengersimai határon volt erre emlékeztető
élményem. A román határőr elvette az útlevelemet, s a Trabantom mellé
letett egy üres benzineskannát. Amikor egy órányi meddő várakozás után
végre leesett a tantusz, nyomban önként leszívtam a tankből a benzint a
kannába, nyomban visszakaptam az últelevelemet...]
Ezzel persze nem azt akarom írni, hogy fizessünk le bárkit is, csupán
jelezni szeretném, hogy előfordulhat: az értékmentő kísérletnek lehetnek
ÁFÁ-s számlával aligha dokumentálható apróbb életszerű kiadásai.
BalásPista