[Csaladtortenet 2] MACSE GyIK

Dr. Hatvany Béla Csaba csaba at hatvany.de
2012. Aug. 26., V, 10:16:31 CEST

Kedves Christina,

köszönöm az egyesületünk nevében, hogy valamilyen formában támogatni kívánod a munkánkat. Máris rátérek a kérdések megválaszolására.

1.    Ha nincs MS Excel programunk, akkor használhatjuk az OpenOffice ingyenes programcsomagot, amit innen lehet letölteni: http://www.openoffice.org/hu/. A programcsomag több programot tartalmaz. Közülük a Munkafüzet program felel meg az MS Excelnek. Az OO Munkafüzet MS Excel állományokat olvasni (megnyitni) és írni (elmenteni) tud.

2.    Az állami (polgári) anyakönyvek filmjei általában 800 és 1200 filmkockát tartalmaznak, amelyek egy vagy két anyakönyvi oldalnak felelnek meg. Egy oldalon három vagy négy bejegyzés van, az anyakönyv típusától függően. Az egyházi anyakönyvek filmjei nagyon eltérnek egymástól, kortól, felekezettől függően. Általában 500 és 1000 között mozog a filmkockák száma. Az oldalanként szereplő bejegyzésekről semmilyen általános kijelentést nem lehet tenni, annyira különbözőek.

Az adatfeldolgozásra nem feltétlenül szükséges, de nagyon kívánatos a Skype kommunikációs program telepítése, amivel a feldolgozók kapcsolatot tartanak fenn egymással és a projekt koordinátorral. Az anyakönyvek koordinátora Bocsor László tagtársunk (email: l.bocsor at gmx.de, skype: labo1213).

A magyar törvények értelmében a MACSE egy bejegyzett közhasznú egyesület. A közhasznúság nem zárja ki pénzért való szolgáltatást, amennyiben a befolyt összeget az egyesület az alapszabályban lefektetett célokra használja fel (pld. tárterület bérlése, szerver működtetése, szoftver vásárlása, kiadványok szubvencionálása, tanulmányutak támogatása – mind a családkutatás érdekében).

Nagyon szép és igazán megbecsülni való az a szándék, hogy az adományozott munkát bárki számára ingyen elérhetővé tesszük., amint magad is teszed, tetted. Ámbár akkor fennáll az a veszély, hogy munkánk gyümölcsét mások önhasznú pénzkeresésre használják fel. Ezt semmiképpen nem lehet elkerülni – ezzel tisztában vagyunk. Lehet azonban a keserű szájízt esetleg egy kicsit enyhíteni, ha munkánk gyümölcsének elérését egy minimális feltételhez kötjük: aki használni kívánja közösségünk által nagy erőfeszítések árán és minden ellenszolgáltatás nélkül előállított adatokat, az szíveskedjen munkánkat minimálisan támogatni: fizesse be a pártoló vagy rendes tagdíjat vagy vegyen részt az adatok feldolgozásában. Tagságunknak és adatfeldolgozóinknak legalább ennyivel tartozunk! Ebben az értelemben szívesen fogadunk sorainkba árkit: nem félünk a tagság „felhígításától” mert tudjuk, hogy az, aki sorainkba lép, amatőr vagy professzionális módon, egy és ugyanannak a szenvedélynek a rabja, mint jómagunk: a családkutatásnak.

A pártoló tagsággal járó tagdíjat az itt található folyószámlára lehet befizetni. A Belépési nyilatkozatott csak a rendes tagságot kérvényezők kell a megadott címre elküldeniük. A tagdíj átutalása után, rendes tagság esetében kincstárnokunktól, Gelei (gelei.judit at gmail.com) Judittól lehet a nyilvántartási számot elkérni, pártoló tag esetében pedig tőlem.

Remélem mindegyik kérdésedre válaszoltam.

Ha bármilyen kérdésed még lenne, kérlek, ne habozz írni vagy skepe-on hívni (hatvanycsaba). Jövő héten nem leszek elérhető.

Üdvözlettel,

Csaba