[Csaladtortenet 2] Lengyel hősi halottak MO-on

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2012. Feb. 12., V, 23:08:08 CET

Kedves István!  "milyen csavarokat tud hozni a sors" - idézem Viktortól. Ott
voltam a "Battle of Britain" 70 éves évfordulóján mintegy 300 ezer más
érdeklődővel együtt Fairfordban, Angliában.  Nagy élmény volt mind a
statikus gépkiállítás, mind a káprázatos, korszakokat átölelő légi bemutató,
és a korhű installáció is, amolyan skanzen formán az angolok háborús
élményeit bemutatva. Ami szomorúsággal töltött el, hogy egy kiállított
Messersmitt 109-es mellett ott lobogott a győztesek tucatnyi zászlai közt
még a szlovák is. Angol pilóták korhű német pilóta egyenruhában fotózkodtak,
repültek köteléket Mustangokkal, B-17 bombázóval. Mi magyarok pedig minha
egy más bolygóról jöttünk volna, ránk csak udvariasan mosolyogtak.
Még a németeknek is nagyobb megbecsülés jutott. Hát ez a mi megítélésünk. A
végén kiderül, hogy még szlovák pilóták is bombáztak minket. Üdv: Jenő