AW: [Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Feb. 13., H, 13:21:47 CET

Kedves Éva!
Szerintem nem "feminista", hanem "hagyományos magyar" az ahogy a neved használod.
Gondolom mindenki hallott Zrínyi Ilonáról (hogy csak egy nevet említsek) és hogy évekig védte a munkácsi várat a császáriak ellen.
De vajon hány embernek jut eszébe a férje(k) neve?
Ha megnézed a 19. századi gyászjelentéseket, nagyon sok korainál úgy szerepel a név, hogy Xnő Y.Z. Ebből lett az X.né
Ahogyan a legtöbb nő nevét látom az intézmények honlapján, általában X-né Y.Z szerepel.
Ez szerintem egy nagyon jó, érthető megoldás amit még a nyugat nem vett át tőlünk. (De remélem valamikor eljön az az idő is!)

Az angoloknak sokkal nehezebb lesz mint a németeknek. Xin Y.Z megfelelne a nyelvtani szabályoknak.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -