[Csaladtortenet 2] Fw: tanulmány a né / nő témáról

Németh József nemethjozsef10 at freemail.hu
2012. Feb. 14., K, 20:54:27 CET

Parttalan lesz ez a vita a feleségek nevéről, gyanítom... Az én véleményem: nem értek egyet a magyar történelmi gyakorlattal (nem mintha ez érdekes lenne én mit gondolok utólag erről), mert ott a nő mindent elveszített, kapott a férje neve mellé egy  -né toldalékot, oszt annyi. A férfi tulajdona, kész. Ugyanakkor gondoljatok bele, nem volt jobb ám a nyugati gyakorlat sem, mert ott megmaradt a keresztneve, de hát mit számít az? Megmaradhattál Marynak, Rózának, de a családneved ott is eltűnt mindenképpen. Én a feministákkal értek egyet, és a családfakutatás is könnyebb lene, ha megmaradt volna a nők (család)neve élethossziglan. Anyakönyvi adatokban azonban hál'isten hellyel-közel, maradt.NJ