AW: [Csaladtortenet 2]adalék a polgári anyakönyvezés történetéhez

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Feb. 27., H, 13:23:55 CET

Kedves Péter!

Szerintem az állam és egyház elválasztása és az egyház üldözése között igenis szoros kapcsolat van.
Ugyanis, ha a kettő nincs elválasztva, akkor az ügyeskedők az egyházon keresztűl is hatalmat tudnak szerezni maguknak, nemcsak egyházit, hanem világit is.
Ha jól tudom, akkor a cári Ororszországban nem volt elválasztav a kettő.
Így természetesen a kommunisták az egyházban is az állami hatalmat látták és ezért is volt az egyházüldözés.

Ha a kettő szét lett volna választva, akkor talán a kommunizmus a gyűlölet helyett még a falabaráti szeretetre is alapulhatott volna.
Mennyire más lenne most a világ!

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -