[Csaladtortenet 2] WG: Read: Halottak anyakXnyvezXse

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Feb. 28., K, 21:23:07 CET

Kedves Listatársak!

Az egész kiindulója az volt, hogy megírtam, hogy szerintem azok akiket "katonaszökevény"-ként lőttek főbe Szálasi emberei vagy a németek mert nem akartak egy idegen diktatúráért harcolni, azok hazafik voltak, akiket ilyen tisztelet megillett, nem pedig a lenézés.
Ha a németellenes partizánokat vagy a meggyilkolt munkaszolgálatosokat egy nimbusz övezi, akkor miért nem azokat a magyar katonákat, akiket azért lőték főbe, mert a bábkormányt nem tartották törvényesnek és Szálasit semmilyen "hadúr"nak sem.

Mivel a családom akkor a politikéban (és az "ellenállásban" is) aktív volt, intenzíven kutatom azt az időt. Nekem fontosabbak, hitelesebbek a német írások, mert azokra nem lehet azt mondani, hogy egy magyar próbálja kimosni magát. A magyar emlékezések csak megerősítik azt amit Matic ír.

Nem volt szándékom egy politikai vitát indítani, hanem az meggyilkoltak becsületéért írtam.
Remélem, hogy aki ilyen 1944 okt 15. utáni "katonaszökevény" megjegyzéssel találkozik,  odaszól a helyi anyakönyvvezetőknek, hogy utólagos bejegyzésként írják oda "Szálasiék meggyilkolták mert nem akart egy diktatúrát szolgálni"

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -