[Csaladtortenet 2] Gondolatok a családfakutatásról

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2012. Jún. 8., P, 22:28:27 CEST

Kedves Gondolkodók!

Ránéztem a témára más oldalról: valaha volt a vérbosszú, amit a legnagyobb
komolysággal folytattak az "érdekeltek" és nem is volt egyszerű
megszakítani a láncot még akkor sem, amikor már minden oldalról nagyon
akarták.
Aztán az idők folytak, az érzelmek koptak, a felvilágosultság nőtt
(remélem!) és ma már legfeljebb regényes történet.

Végülis így van ez minden történelmi szokással: a maga idejében értelme
van, később csak szajkózzák, még később sértegetnek/megsértődnek/zokon
veszik, majd végül elhalványul a feszítő érzelmi töltet és akkor már lehet
róla minden oldalról beszélni, az indokokat feltárni.

Üdv. Judit