[Csaladtortenet 2] Névváltozás

Roland Ákos Jakab gunslingernew at yahoo.co.uk
2012. Már. 1., Cs, 16:22:24 CET

Kedves Szabolcs!

Az interneten található kortárs zsidók listáit meglehetős körültekintéssel kell kezelni.

Egyes politikai irányzatok görcsösen rá akarják húzni ismert emberekre, hogy zsidók. Ezt többnyire számukra valamiért ellenszenves személyek esetében teszik.

Sokszor találgatások és megérzések alapján. Ezkenek a listák minden adatát fenntartásokkal kell olvasni.

Én például a metapédián olvastam ilyen légből kapott meghatározásokat.

"Zsidók a magyar közéletben" címszó alatt:
"Az itt felsorolt személyek külleme és szereplése erősen valószínűsíti
zsidó voltukat. Némelyeknél a zsidó eredet kétségen kívüli (rabbik,
zsidó egyházi személyek, a zsidó közösségben bejegyzett személyek,
nyilvánosan zsidóságukra hivatkozó személyek). Ha olyan személyt talál a listán, aki véleménye szerint biztosan sem nem zsidó származású, sem nem zsidó kötődésű, kérjük jelezze."

Ezen a listán szerepel pl.szerepel Csákányi László lánya is.

"Vitatottan zsidók a magyar közéletben" címszó alatt:
"Az ezen a listán szereplő személyek működése illetve külleme arra utal,
hogy erősen kötődnek a zsidósághoz, teljes biztonsággal mégsem lehet
kimondani, hogy zsidók."

Csak egy példa, amit cáfolni is tudok:

Samu ...: "külleme és neve kifejezetten zsidós, noha honlapján azt állítja, római katolikus"
Ez a Samu nevű ürge Békésen született, és aki ismeri Békés anyakönyveit, a református is évszázadok óta tartalmaz Samu nevűeket...

Ennyi erővel minden Simon, Máté, Jakab, Dávid, Salamon, stb. családnevű ember zsidó lehetne.

Egy szó, mint száz, ilyen butaságokra nem érdemes adni.
Másfelől pedig írj nekik, hogy vegyék le a listáról. Ők is odaírták, hogy ha tévedtek, akkor lehet nekik írni. Talán van bennük egy szikra értelem, és lehet velük beszélni.

A színészek névmagyarosítása pedig szerintem kézenfekvő okok miatt történt. :-)

Ákos

U.I.:

Az ilyen zsidólistához való hozzászólásoktól kapok még idegrohamot:
Hozzászóló: "Sziasztok!
Én is tudnék írni pár új nevet, de most inkább a vitatottakról írok.
Kálmán Olga biztos ránézésre, sötétebb a bőre is, ugyanígy Détár, és
Ördög (neki még a szája is óriási). Tarlós is úgy néz ki, Kósa pedig
biztos, a szeme is olyan infantilis, és az arca majomszerű. Weinek a
neve és az SZDSZ miatt biztos. Deutsch és Oroszlán többek közt a neve
miatt valószínű. Bencze meg a foglalkozása miatt (ORFK...). Cseh
Tamásról és Csernusról meg sokan mondják. Aigner ránézésre valószínű."
Szerkesztő válasza:
"Kálmán Olgát átraktam, a többit apránként feldolgozom. Cseh esetében
viszonylag sok az ellenző is, én személyesen nagyon gennyesnek tartom
dalszövegeit. Aigner Szilárdra már a második szavazat, így átraktam. Détár külleme biztossá teszi eredetét, őt is átraktam"

Amíg egyesek itt tartanak, addig nincs min csodálkozni.