[Csaladtortenet 2] Névváltozás

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2012. Már. 1., Cs, 21:44:18 CET

Kedves Sándor,
Ez a "bogár és rovar" esete, vagyis, amikor egy halmaz teljesen magában
foglal egy másikat.
Dédanyám első férje megszökött a rendőrség elől, még gyermeknemzés
előtt. Ezután dédanyán szült négy gyereket, akik természetesen a
lelécelt férj magyar (egy református kisnemes gazember) vezetéknevét
kapták, majd a lelécelt férj halottá nyilvánítása után dédanyámat
elvette egy nagyfejű sváb paraszt, a gyerekeket (akik egyébként a fotók
alapján antropológiailag tagadhatatlanul az övéi voltak, szép nagy fejük
volt) a nevére vette. Node a négy gyerek közül a három fiú
megmagyarította a nevét, így huszonévesen nagyanyám bátyjai már a
harmadik vezetéknevet mondhatták magukénak. No most ebből a második
névváltoztatás magyarosítás volt, az első csak névváltoztatás.
Üdv,
Viktor