[Csaladtortenet 2] rokonok dilemma

Janos j_kocs at yahoo.com
2012. Már. 4., V, 11:02:31 CET

Belekotyogjak? Ne kotyogjak bele? Ez a dilemmám így vasárnaposan...
Én azt látom, hogy a nézeteltérés a ki-ki kutatási célja miatt van. Van aki csak a családnevet viselő (zömében apai) egyenes ágat kutatja, van aki a mindkét ági ősöket keresi - ezekből áll össze az ősfa -, és vannak akik az összes érintett, felmenő/ős és leszármazottszemélyt igyekeznek megjeleníteni - ezt "populáció-kutatásnak" nevezik a szakik.
Minden a helyére kerülhet, ha külön kezeljük az ősfát és a
megtalált ősöktől lejövő különböző család-ágakat. Egyben (All in one)
amúgy is nagyon nehéz átlátni, kiszámolni a rokonsági fokokat (pl.
nagyapai/nagyanyai vagy apai/anyai ági nagybácsik / nagynénik és  első, második, harmadik unokatestvérek...).
A most már 182 ezer fölé emelkedett adatbázisomban eddig a legnagyobb, összefüggő családfám 40 m-es, 5.700 személy szerepel rajta. Szerintem is mind rokonok.
Ha már írok, jelzem, hogy Marosvásárhelyen elkészültünk a Kendő-i, Nyárádmagyaros-i ref. és a marosvásárhelyi izraelita anyakönyvek másolásával,
Csíkszeredában pedig a Robert által már jelzett Csíkrákos rom. kat.
mellett a Székelykeresztúr ref., unit. és rom. kat. anyakönyvek
másolásával, valamint székelyudvarhelyi ref. és rom. kat. anyakönyvek
jelentős részével is. A korábbi másolat rossz minősége okán újramásoltam az énlakai unitárius anyakönyveket és a napokban igyekszünk befejezni
az Egrestő-i rom. kat. anyakönyveket Marosvásárhelyen.

Szép tavaszi napot kívánok mindenkinek!
Kocs János - Sepsiszentgyörgyről