[Csaladtortenet 2] magyar identitástudat

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2012. Már. 6., K, 22:57:06 CET

Kedves Éva!

Szerintem egyénenként változott, hogy valaki megtanult-e írni és olvasni,
vagy sem.

Pl nem olyan régen néztem a zirci anyakönyveket, ahol az 1800-as évek vég
1900-as évek elején le volt írva konkrétan, hogy aláírta az illető
bejelentő a jegyzőkönyvet egy gyermek születéséről, de azt a saját nyelvén
is el kellett neki magyarázni.

Olyat is láttam, hogy nem írta alá a jegyzőkönyvet, mert nem is tudott
írni.

Én pl nagyon csodálkoztam, amikor történelemórán azt tanították, hogy pl
Nagy Károly frank császár nagy valószínűséggel tudott olvasni, de írni nem
tanult meg. Biztos csak én vagyok ilyen rém modern, hogy számomra a kettő
elválaszthatatlan egymástól.

Tisztelettel:

Tamás