[Csaladtortenet 2] magyar identitástudat

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2012. Már. 6., K, 23:32:47 CET

Kedves Éva,
Bocsáss meg, persze, hogy hülyeséget írtam. A németek voltak Trianon
körül a legmagasabb százalékban nem analfabéta nemzet Mo-n (lekörözve a
magyarokat). Mármint a német anyanyelvűek, amibe a zsidók egy része is
beletartozott.
Úgy értettem, de nem így írtam, hogy az évszázadok során voltak
analfabéták, ami azzal járt, hogy pl. dédunokák nem tudták olvasni az
ősök még németországi élményeit, tehát elszakadtak gyökereiktől, így Mo.
vált a természetes környezetükké, ahol ők éppenséggel németül beszéltek,
de ezzel együtt tökéletesen beilleszkedtek.
Tamás üzenetére meg - lehet, hogy már írtam, de megdöbbentett, hogy
Zircen száz éve volt magyarul nem értő. Nem német anyanyelvű, hanem
magyarul nem értő.
ÜdWV