[Csaladtortenet 2] magyar identitástudat

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Már. 7., Sze, 11:10:33 CET

Kedves Listatársak!

Van egy személyesen ismert történet,amit e téma körben szeretnék leírni.
Környén a sváb családok kitelepítésére 1947-ben került sor. Anyósom
szüleit, testvéreit családjaikkal együtt az  akkori NDK területére
telepítették ki. Legfiatalabb testvére aki akkor katona volt Bécsben
alapított családot, felesége is a környei kitelepített családok tagja
volt.A feleség szülei sosem látogattak haza, Bécsben többször is jártak.
Az 1980-as évek elején egy ilyen bécsi látogatás során veje kedveskedni
akart apósának és elhozta Környére. Az öreg úr végig
látogatta szülőfaluját, megnézte a régi házukat / amit az új
tulajdonosok eléggé lelaktak /, a régi pincéket, a templomot, a  temetőt,
aztán a vendégül látó családnál lefeküdt aludni. Reggel halva találták.
Vejének komoly lelki ismeret-furdalása volt, amiért elhozta. Végül akarva-
akaratlanul őt is Környén az ősi földben temettük el.

Üdv. A Éva